« 俺と文鳥の祝日 | Main | 俺と文鳥と休日2 »

「30歳まで彼女作りませんっ!!」宣言と武士道

隆慶一郎の時代小説「死ぬことと見つけたり」という時代小説、諸君は読んだことがあるだろうか。
この本は時代小説の読みやすい語り口で武士道とは何か、面白く描いた隆慶一郎の傑作だ。

「死ぬことと見つけたり」というのは武士道の真髄ともいえる精神である。武士は朝、起きる前に自分が戦って死ぬときのことをリアルに想像する。武士は主君にいつ呼び出されて、戦場に赴くか分からない身である。しかし、いつ死んでも平気な精神状態を保つことで、何があっても動じない強い精神を持つことができるのである。

俺と文鳥の「30歳まで彼女(彼氏もOK)つくりませんっ!!」宣言こそは、まさに現代社会を生きるうえでの武士道といえるであろう。

「いい人なんだけど、、、付き合うのはちょっと」

「お前のこと妹みたいに思ってるけど、付き合えねえよ」

などなどと一度でも言われた男女に実践してもらいたい。
年齢はいくつでもいいのだが、たとえば30歳まで恋人はいなくてもいいと考えた瞬間きっと世界が広がる。

どんな美男、美女と接してもどぎまぎすることもないだろう。

例えば俺と文鳥が明日、大好きなレニー・ゼルウィガーから告白されたとしよう。
今までの俺だったら、大喜びする反面、嫌われたらどうしようとか、英語苦手なんだよな。
などなどくだらないことで悩む。

ところが今の俺だったら。

「分かったレニーさん。俺ち来い。文鳥いるし」

とこんな感じだ。もともと30歳まで誰とも付き合う気がないわけで、棚ボタの金髪美人くらいにしか思わないだろう。


「なあ俺ブン、あの宣言って30歳まで彼女できなかった時の言い訳っしょ」

と俺に言ってくる失敬な連中もいるが、今後も「30歳まで彼女つくりませんっ!!」の精神を貫いていきたいものである。

|

« 俺と文鳥の祝日 | Main | 俺と文鳥と休日2 »

★ 1:エッセイ」カテゴリの記事

Comments

My brother suggested I might like this blog. He was entirely right. This post actually made my day. You can not imagine just how much time I had spent for this information! Thanks!

Posted by: Nick | 2014.04.20 at 01:02 PM

First off I want to say fantastic blog! I had a quick question in which I'd like to ask if you do not mind. I was curious to find out how you center yourself and clear your head prior to writing. I've had a difficult time clearing my mind in getting my thoughts out. I do take pleasure in writing but it just seems like the first 10 to 15 minutes are lost simply just trying to figure out how to begin. Any ideas or hints? Cheers!

Posted by: Magda | 2014.05.09 at 06:39 AM

Magnificent beat ! I wish to apprentice even as you amend your website, how can i subscribe for a weblog web site? The account helped me a appropriate deal. I had been a little bit familiar of this your broadcast offered vivid transparent concept

Posted by: Harlan | 2014.05.09 at 02:13 PM

มัน เหมือนคุณ เรียนรู้ ของฉัน ใจ ! คุณ ดูเหมือน รู้ มาก ประมาณ นี้ เช่น คุณ เขียน book ในนั้น หรือสิ่งที่ ผมคิดว่า ฉันรู้สึก ที่คุณเพิ่ง อาจ สามารถ ทำอะไรกับ บาง % เป็น บังคับ ข้อความ บ้าน เล็กน้อย , แต่ แทน ที่ นี้ ดี บล็อก ดี อ่าน ฉัน จะ แน่นอน แน่นอน จะกลับ .

Posted by: คำอธิบาย | 2014.10.12 at 05:32 AM

ผมชอบ ทุกคนรัก ในสิ่งที่ พวกคุณ มี ชนิดนี้ ทำงานที่ฉลาดและ ได้รับ รายงาน ! ติดตาม ยอดเยี่ยม ทำงาน พวก ฉัน เพิ่ม พวกคุณ เป็น .

Posted by: sbobet การเล่น | 2014.10.14 at 12:34 AM

Post a comment



(Not displayed with comment.)




TrackBack

TrackBack URL for this entry:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/14890/187961

Listed below are links to weblogs that reference 「30歳まで彼女作りませんっ!!」宣言と武士道:

« 俺と文鳥の祝日 | Main | 俺と文鳥と休日2 »