« 俺と文鳥と妖怪と 2004-12-2-2 | Main | 俺と炊飯器 »

俺と文鳥と 2004-12-8

2004-12-8.jpg

もうすぐ今年も終わり。早い。

とにかく早い。

もう12月8日だ。

もう文鳥に出会ってから一年くらいの月日が流れている。

とにかく早い。

文鳥を飼うということは、俺にいろいろな事を学ばせてくれた。




文鳥は飼い主の事を、いつなんどきも信頼していて、疑うことを知らない。
(俺が鳥のから揚げが大好きなのも知らない)

俺に会うのを本当に楽しみにしている。(他の人でもすぐなつくが)

愚痴も言わない(時々噛むが)

すべてにおいて無償(餌はほしがるが)

子が親を愛す気持ちに似ている気がする。(大げさかな)




今日は、文鳥がやたら寂しがって、、俺にくっつきまわす。
離れろよと言ってもすぐ戻ってくる。

家の隣で、工事をやっていて、その音が一日中なっていたから怖かったんだろうか。
寂しい思いをさせてしまった。

俺は年の瀬の感傷も重なって、今日はちとセンチメンタルなのだ。

写真は寂しがるのに疲れたのか、手のなかで寝る文鳥。
優しい時間が流れる。

|

« 俺と文鳥と妖怪と 2004-12-2-2 | Main | 俺と炊飯器 »

★ 2:小鳥、文鳥、鳥好き必見!!」カテゴリの記事

Comments

こんばんわ。
私は、水炊きも好きです。(あわわわ・・・)

うちには犬がいるのですが、これまた
甘えまくりです。
大きいのに、自分は子犬とでも思っているのか
体当たりで、擦り寄ってくるのですが
「あんた!25キロあるやろう?!
倒れる。あたし、倒れるってーぇ」って感じです。

文鳥も、ワンコも、なぜだかセンチメンタルに
なったりしてるんでしょうね。

Posted by: てんこ | 2004.12.09 at 08:08 PM

ハジメマシテ。
こっそり拝見しておりました。

あまりにも可愛い寝顔なので思わずカキコ。
昔育ててた桜文鳥の「ぢろちゃん」を思い出しました。
すごく気が強くていばりん坊だったけど
眠くなると手のひらで寝ちゃう可愛い子でした。
もう一度ぢろちゃんに会いたくなりました。。

Posted by: もじこ | 2004.12.09 at 10:36 PM

てんこさんこんばんわ。

俺ブンです。

動物番組でライオンの一家の映像を見ると。お母さんライオンとほとんど同じ大きさの、子供ライオンたちが4匹くらいお母さんにじゃれまくっているのをよくみます。

てんこさんの話をきいてそれを思い出しました。
25キロは大きいですね。

こどもはずっとこどもなのですねきっと。

Posted by: 俺ブン | 2004.12.10 at 03:32 AM

もじこさんこんばんわ。

はじめまして、俺ブンです。
こっそりのお伺いありがとうございます。

文鳥は手のひらで寝るとかわいいですよね。
気づいたら寝てますよね。

私も子供の頃に文鳥を飼っていて、社会人になっての復帰組みです。

飼っていた時はそんなに文鳥が好きではなかったのですが、、、離れて存在の大きさに気づきました。また時々見てください。

PS:絵素敵ですね。私もうまくなりたいな。

Posted by: 俺ブン | 2004.12.10 at 03:36 AM

俺ブンさんこんばんは。

ほろりとしちゃいました。
私が文鳥を思うより、もっとずっと文鳥は私のことを思ってくれているのでしょうね。
何だかしあわせな気持ちになりました。ありがとうございます。

私もからあげ好きです・・・でも文鳥には内緒です。

Posted by: ようか | 2004.12.12 at 10:43 PM

ようかさん

こんばんわ。
文鳥はいつも俺にやさしいっす。
ほろり。

今日は豆菜を多めにあげました。

Posted by: 俺ブン | 2004.12.14 at 03:18 AM

久しぶりに来て見たらデザインが変わっててちょっとビックリです。

♂は自分の方から寄って来てくれるので、それがまた可愛くて★
いつもどこかに止まっているので、気が向くと “わしっ” と掴んで
チュッチュしまくってます。 (^^;

Posted by: 桔梗屋 | 2005.01.15 at 03:42 PM

桔梗屋さんこんばんわ。

デザインそんなに変わってますか?
ずっとやっていると気づきません。

うちの子はすごく私に飛んできます。
どこにいても飛んで来るので困り者です。

トイレとかまでついてくるんです。
流さないように気をつけないと。

Posted by: 俺ブン | 2005.01.17 at 03:06 AM

After washing onto the island of Calypso, Odysseus spends seven years with her, though each day he mourns for his wife. Be sure to look out for the mischievous Minions in the Macy's Thanksgiving Day Parade. Over time all of these shortcuts will deterioration your internet page.

Posted by: minion rush unlimited tokens | 2014.10.02 at 02:18 AM

What i do not understood is actually how you're now not actually a lot more smartly-liked than you might be now. You are so intelligent. You recognize therefire significantly when it comes to this matter, made me personally imagine it from numerous varied angles. Its like women and men are not interested until it is something to do with Girl gaga! Your individual stuffs excellent. All the time care for it up!

Posted by: Telecharge CoD Advanced Warfare | 2014.11.05 at 01:51 AM

I know this if off topic but I'm looking into starting my own blog and was curious what all is required to get setup? I'm assuming having a blog like yours would cost a pretty penny? I'm not very internet savvy so I'm not 100% certain. Any suggestions or advice would be greatly appreciated. Thank you

Posted by: free fifa 15 coins | 2014.11.14 at 09:55 PM

You are so interesting! I don't suppose I've read through something like this before. So nice to discover another person with original thoughts on this issue. Really.. thanks for starting this up. This website is something that is needed on the internet, someone with some originality!

Posted by: Spider-Man Unlimited Hack Cheat Tool | 2015.06.10 at 10:19 AM

I love your blog.. very nice colors & theme. Did you make this website yourself or did you hire someone to do it for you? Plz answer back as I'm looking to create my own blog and would like to find out where u got this from. many thanks

Posted by: spider man hack | 2015.06.11 at 09:21 AM

I have been surfing on-line more than 3 hours as of late, yet I by no means discovered any interesting article like yours. It is beautiful worth enough for me. Personally, if all webmasters and bloggers made excellent content material as you probably did, the internet will likely be a lot more helpful than ever before.

Posted by: gt racing 2 hack | 2015.06.13 at 07:00 PM

We're a bunch of volunteers and opening a new scheme in our community. Your website provided us with useful info to work on. You've done a formidable activity and our whole group will be thankful to you.

Posted by: spider man unlimited hack tool | 2015.06.14 at 01:47 PM

Good day! I just want to give you a big thumbs up for the great info you have got right here on this post. I'll be coming back to your site for more soon.

Posted by: Spider-Man Unlimited Hack Cheat Tool | 2015.07.25 at 12:44 PM

Post a comment



(Not displayed with comment.)




TrackBack

TrackBack URL for this entry:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/14890/2188669

Listed below are links to weblogs that reference 俺と文鳥と 2004-12-8:

« 俺と文鳥と妖怪と 2004-12-2-2 | Main | 俺と炊飯器 »