« 俺と山口と高杉晋作 | Main | 俺とテレビ 2005-1-10 »

俺と文鳥と 2005-12-6

2005-1-6

最近、文鳥のやつがお尻をフリフリとするようになった。
何でかな?と思って調べてみるとどうも求愛?みたいですね。

初めて、文鳥がメスであったことが判明した訳だが、なかなかこれが大変である。
文鳥がお尻をフリフリしているときに、頭や首もとなんてなでようものなら文鳥的には

「あ!!子作りうまくいった」

くらいに思って、無精卵を産んでしまうらしく、卵を産むのは文鳥の体に絶大なる負荷をかけるらしく、、、。
体を壊して、悪いときには死んでしまうとの事。

無精卵を産ませないためにはいろいろ方法があるらしい。

余剰の餌をおきすぎない

⇒「こんだけあったら、子供産んでも平気やわ~」と思うらしい。

巣を作らせない。

⇒「ここやったら、子供産めるわ~」と思うらしい。どうも最近PCのモニターの下に隠れているが怪しい。

お尻フリフリしたら触らない。

⇒お尻フリフリしている文鳥は

「ねえ、、、課長の子供、、、欲しいの、、うふん」

ばりのOL的にやばい存在。 触っただけで妊娠したと勘違いしてしまう。気づいたら

「課長の子供できました、、、ぽっ」

って部屋の隅っこで卵を抱えている可能性あり。ちなみに俺は平社員、課長ではない。






うちの文鳥も生まれてもう1年半くらい経つから、人間でいうと20歳ぐらいで一番いけいけな時期。
色気づきやがったな。
しかし文鳥という鳥は、、、もともとつがいで生きる生き物だからなのか、、、どうして体の大きさが100倍くらい違ってもあんまり気にしないんだろ。不思議だ。俺はどんなに食べ物とかくれても10メートルくらい背丈がある女の子は嫌だけど。

ともあれしばらく悩ましい日々が続きそうだ。あんまりフワフワ、モコモコしている羽毛が触れないな、、。

|

« 俺と山口と高杉晋作 | Main | 俺とテレビ 2005-1-10 »

★ 2:小鳥、文鳥、鳥好き必見!!」カテゴリの記事

Comments

俺ブンさん、こんばんは~
うちの倫さんも頭を触ると尾っぽを上下に振る
んですよ~俺ブンさんの文鳥さんは顔つきが
オスっぽかった気がしたけど、ハズレたみたい
です。つぼ巣入れたら最後ですよ。卵を産んで
寿命が縮まります。お互い気をつけましょうね。
それにしてもなぜ「課長」の子なんだ?部長じゃ
ちょっと年齢がいっちゃってるか…σ(^_^;)

Posted by: なお | 2005.01.07 at 10:40 PM

なおさんこんばんわ。

課長の理由は「課長島耕作」という漫画が好きだったからです。

島課長がえろいんです。

つぼ巣はあかんのですね。
なるほど。

今日は、水入れの底が鏡になっているのを買いました。気にいるかな。

Posted by: 俺ブン | 2005.01.08 at 11:44 PM

こんにちは 俺ブンさん
ウチは「ぼっちゃま」2人なので(ヒナの時に買ったので雌雄判らず)、
お互いに“実らぬ恋”の求愛ダンスを踊りあっています。
ちょっと哀しい光景なのかもしれません。

粟玉や、卵の黄身などは「出産」用の栄養物らしく、
これらを与えることも産卵をうながすことになるかも・・・。
“お嬢さん”の体を守ってあげることも“父親”としての努めですよね(笑)

Posted by: 遊我 | 2005.01.10 at 03:17 PM

はじめまして。mixiからきました~。
うちにも、女の子が1羽います。
卵産みまくりです。
尻尾ふりふりを無視しても無視しても、産んじゃいます。
つぼ巣がダメなんですね。
今更外せない・・・。

Posted by: ケイク | 2005.01.10 at 11:52 PM

遊我さんこんばんわ。

俺ブンです。
昔、実家で文鳥を飼っていたときはまったく
卵を産むことがなかったので、ずっとオスだったんでしょうね。

卵の黄身は与えていませんが、、
粟玉はよくあげています。

年頃の娘を持つとなかなか大変ですね。^-^

Posted by: 俺ブン | 2005.01.11 at 01:04 AM

ケイクさんこんばんわ。はじめまして俺ブンです。

MIXIは最近全く見ていないので、どうなっているか怖いです。

つぼ巣はやはりあかんようですよ。
私は入れないでおいて正解でした。

年をとって足腰弱ってきたら入れてやろうかと
考えています。

最近、文鳥は私の目を盗んで、あちこちの隙間でじっとしていりことが多くどうも巣を作ろうとしているみたいです。かわいいのですが卵を産まれたら困るので追い出しています。

Posted by: 俺ブン | 2005.01.11 at 01:08 AM

うちの子は奥手で2歳頃まで性別がわからなかったんです。
それがある日突然、鳥かごの隅で卵を温めてました。
で、慌ててつぼ巣を入れてしまい、今に至っています。
そういえば、卵を産むちょっと前から、モニタの裏にもぐって「きゅ~きゅ~」言ってました。
俺ブンさん、モニタは要注意ですよ!!

Posted by: ケイク | 2005.01.11 at 09:57 PM

ケイクさんこんばんわ。

モニターの下って暖かいですよね。
だからうちの文鳥もあら?ここいいじゃない?
って顔をよくしてます。

最近は本当に尻尾を振りまくるので、なんとかして欲しいですが、、、

相変らず愛らしいですね。

Posted by: 俺ブン | 2005.01.12 at 01:21 AM

俺ブンさん、こんばんは~(@^▼^@)(ギャル風)

人間からは総スカンですが、動物からは何故か総マンセー(しかも総受け)のムツゴロウ王国状態、oippuです。

発情期の動物といかに付き合っていくかというのは、なかなか難しい問題です。昔、犬を飼っていた時には、よく眼をウルウルさせながら、お尻をそっと向けられたものでした。(メスなので)この前は、兄貴の飼っていたラブラドールに覆い被されました。奴め、私の上で盛んに腰を振っておりましたよ。(オスなので)いかに万年砂漠状態の私でも、動物には手を出せませんでした。残念!!(何が?)
まぁ結局、避妊手術を施したのですけどね。そのせいでストレスが堪ってしまって、しばらく片目の瞳の色が真っ赤になってしまったのは、今思っても可哀想ですね。文鳥とかは避妊手術とかすることないのですか? ある訳ないか。

ではでは~。

Posted by: oippu | 2005.01.14 at 10:25 PM

oippuさんこんばんわ。

文鳥の避妊手術ってのはないと思いますよ。
犬と違って小さいですから。

動物に好かれるのはいいことですね。
なんか先輩が書くとエロいかんじがします。

Posted by: 俺ブン | 2005.01.17 at 03:02 AM

俺ブンさん、お久しぶりです。
といっても随分前に書きこみさせてもらったので覚えていないかも・・・ですが。

昔飼っていた文鳥さんが女の子で、私の手の中でよく眠っていたのですが、その際に頭をなでてあげていました。すると、手のひらにお尻をこすり付けるように尻尾を振っているのです。なんの動きなのかわからなかったのですが、なんか面白かったのでたびたび頭をさすってやったり背中をさすってやったりしていました。

まさに
>「ねえ、、、課長の子供、、、欲しいの、、うふん」
状態だったのですね。(ちなみに私は女です)
そして気がつくとたまご産んでました。

しかし、そんな事があってか、その子は割りと若くして亡くなってしまいました。たまごを産ませると寿命が縮むって後で知ってショックでしたよ。

今飼っているのは男の子で、「ねぇ、課長・・・」はないのですが逆に「俺ってかっこいいだろ?」があります。

ふわふわもふもふの羽毛に触れないの寂しいですね!長々と失礼しましたー。

Posted by: Ayako | 2005.01.25 at 05:48 PM

Ayakoさん、こんばんわ。

そんなことあったんですね。
文鳥的にはたまごが産めた方が幸せかもしれないっすよでも。

うちの子見ていると、本当は産みたいんだろうなって思います。

昔飼っていた文鳥は、俺のよこでジャンプをしてました。
あれはきっと求愛ダンスだったんでしょうね。
今だから思います。

最近はお尻を振らないときを見計らって触ってます。

Posted by: 俺ブン | 2005.01.27 at 02:47 AM

At this point, you may decide to hire subcontractors to do all the work and you assume the role of general contractor. Failure to comply would mean giving back the unused premium money to policyholders in the form of rebates. Well known companies are also able to offer cheap insurance, because they have a far bigger marketing budget, so they can reach more people and potential clients.

Posted by: cheap car insurance quotes | 2014.02.19 at 06:24 PM

The car insurance policy listing the driver would be secondary. Even though evaluating charges numerous appear like the evident way to get a cheap automobile insurance plan quote, cost really should only be 1 aspect. From there on out, all that you need to do is follow the new rules that have been set in place and wait for your insurance to return back to its original rate over time.

Posted by: discount car insurance rates | 2014.02.25 at 03:00 AM

By doing this you will make your brain believe this has happened, and you will begin to behave in ways beneficial to your success. This is something that you should look into the benefits of drinking coffee. Some of the golf brochure templates listed in this guide are free of charge while others are available for a fee, but they are all compatible with current versions of MS Publisher and are customizable to suit your needs.

Posted by: ironman triathlon | 2014.04.27 at 03:41 PM

Most of my patients have followed a typical course on their way to experiencing back pain. The adjustment will go smoother and the doctor will have to use less force than if no massage was provided prior. By employing these techniques and by using some equipment like a chiropractic table, chiropractors are often able to lessen pressure and irritation on the nerves and restore joint mobility.

Posted by: top chiropractic websites | 2014.06.10 at 06:37 PM

Spinal damage can lead to issues, such as neck pain, headaches, chronic muscle tension, stiffness, lower back pain, muscle spasms, spinal disc degeneration, and more. Most people, however, agree that Chiropractic treatments are a safe and effective means of addressing a plethora of medical conditions and states. What to expect on your first visit to the chiropractic clinic - When you have made a decision on which chiropractic clinic you are going to try out, you should have an idea what to expect when you get there.

Posted by: best chiropractic websites | 2014.06.10 at 10:35 PM

Spinal damage can lead to issues, such as neck pain, headaches, chronic muscle tension, stiffness, lower back pain, muscle spasms, spinal disc degeneration, and more. I used the breathing techniques my friend Anna taught me. In my experience, chiropractic care can be very effective in treating Repetitive Stress Injuries.

Posted by: https://www.youtube.com | 2014.06.17 at 08:48 AM

Whenever you look at it, visualize your needs, and make them known to the Universe. The survival of the soul through the change called death is on the verge of being openly acknowledged by scientists and scholars of academic circles. It helps us understand the world and our lives in it in ways that go beyond the physical.

Posted by: http://www.amazon.com/Transition-Witness-Book-1-Breathe-Adventure-ebook/dp/B00KWM4BMO/ref=sr_1_1?ie= | 2014.07.16 at 11:54 AM

It takes a great deal of discipline and careful planning. The two dialogue in an attempt to figure out the best course of action. They help us through difficult times in our relationships.

Posted by: visionary | 2014.07.25 at 10:24 AM

Whenever you look at it, visualize your needs, and make them known to the Universe. From observed hand patterns, a Taoist analyst may be able to tell that you have rebuilt your home, a Chen-Yen Buddhist that your grandmother's spirit was watching over you, and a Buddhist-cum-Taoist that your liver was overworking. It is said that orange light in the room of the dying helps the awareness-principle to maintain consciousness so that it would not miss the Clear Light of the first stage of the bardo.

Posted by: visionary fiction | 2014.07.29 at 03:09 PM

Whenever you look at it, visualize your needs, and make them known to the Universe. Burn three pieces of charcoal in a metal container, and place three medium size garlic cloves on top of them. It is wise to become the observer as the Buddha suggests.

Posted by: metaphysical | 2014.08.02 at 11:55 PM

Everybody, in a sense, is either investing or wasting, all the time, every day. It is for this reason that we will consider it separately, apart from the general view of religion, giving it a category of its own. There is a wonderful science fiction story ' a John Collier story ' that brings this idea home.

Posted by: metaphysical fiction | 2014.08.06 at 01:59 PM

The fact that this instinct cannot be quenched as easily as the others, makes it even more tempting. Cosmology attempts to analyze this connection between what we know to be true and what we believe in. It is wise to become the observer as the Buddha suggests.

Posted by: amazon.com | 2014.08.08 at 09:33 PM

Whenever you look at it, visualize your needs, and make them known to the Universe. Present-day scientific dogma doesn't know how to measure these forces and therefore they are not part of the current scientific model of reality. People shall still purchase them because they are of good quality and produced at a good price.

Posted by: spiritual | 2014.08.10 at 06:58 AM

My goal here then is to clarify the uselessness of metaphysics, and then transition from empiricism (as a counter to moral rationalism), and move more directly into skepticism. From observed hand patterns, a Taoist analyst may be able to tell that you have rebuilt your home, a Chen-Yen Buddhist that your grandmother's spirit was watching over you, and a Buddhist-cum-Taoist that your liver was overworking. It helps us understand the world and our lives in it in ways that go beyond the physical.

Posted by: metaphysical fiction | 2014.09.10 at 08:15 PM

I am sure this paragraph has touched all the internet viewers, its really really fastidious article on building up new blog.

Posted by: gems For clash of clans | 2014.09.28 at 10:30 AM

Hello! This post couldn't be written any better! Reading this post reminds me of my good old room mate! He always kept chatting about this. I will forward this page to him. Pretty sure he will have a good read. Thank you for sharing!

Posted by: yacon syrup benefits | 2014.10.22 at 06:19 PM

One essential aspect which might influence appetite control is the thought of food cravings. By eliminating Gluten from your diet, we give our intestines a chance to recover from the damage Gluten previously caused. Drink Water-- The only liquid you must drink is water.

Posted by: fast weight loss after pregnancy | 2014.12.13 at 05:38 AM

Thanks very interesting blog!

Posted by: search match.com | 2015.04.06 at 09:40 AM

It's fantastic that you are getting ideas from this paragraph as well as from our argument made at this time.

Posted by: battlefieldhardlinehacks.me | 2015.04.08 at 10:05 PM

WOW just what I was searching for. Came here by searching for building advice

Posted by: GNC Muscle Supplements | 2015.09.19 at 02:24 AM

Post a comment



(Not displayed with comment.)




TrackBack

TrackBack URL for this entry:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/14890/2495710

Listed below are links to weblogs that reference 俺と文鳥と 2005-12-6:

» お年頃? [文鳥中心生活]
顔つきはオスって言われるんだけど・・・ この頃、倫さん(生後10ヶ月くらい)の尾っぽ振りが激しくなった。結局倫さんはメスらしい・・・でも今でもグジュグ... [Read More]

Tracked on 2005.01.10 at 06:20 PM

« 俺と山口と高杉晋作 | Main | 俺とテレビ 2005-1-10 »