« 俺と最近の本 2005-5-25 | Main | 俺とフォスタープラン »

俺とマクドナルド 

最近、仕事柄か昼飯でマクドナルドをよく食べる。あんまり体にはよくないであろう。
それは分かっているのだがつい食べてしまう。

皆さんは初めてマクドナルドを食べたときの事を覚えているだろうか。
俺は覚えている。

当時俺はまだ小学生、山口県の徳山という街に住んでいた。石油コンビナートが海沿いにあって、煙突が煙をあげている街だった。

その頃、街に唯一のハンバーガー屋さんはロッテリアで「380円のサンパチセット」なんてのが人気だった。
テリヤキバーガーは多分まだなかったように思う。俺はいつもロッテリアバーガーというのを食っていた。

そもそも俺の家族は外食をめったにしなかったので、そのロッテリアに行くのにも本当に数える限りといった感じだった。

そんな中、ある日事件が起こる。
隣町の下松(名前の由来が松の木下に隕石が落ちたからという噂)にマクドナルドなるものができたというチラシが新聞の折込に入っていたのだった。

俺以上に父が異常なまでの興味をしめした。朝起きて「すぐに行こう」と言い始めた。
俺は父の新しいものにはとりあえずとびつくという性格が今でも大好きだ。

当時、マクドナルドの名前は知っていたがあくまでもテレビの中の世界の話。
ちなみにこういう状態は筋肉マンに出てきた牛丼にも同じことが言える。
牛丼は大学生になるまで食べたことがなかった。

すぐに俺と父と妹は(母はアホらしいといかなかった)3人で隣町まで車に乗ってマクドナルドを食べに行った。
マクドナルドと言えば、ピエロがちょっと怖い感じのところだな、と俺は思った。

マクドナルドについてすぐ注文をしようとメニューを見た。驚いたことにハンバーガーがない!!
ハンバーガー屋に来たはずなのに!!
俺と父はマフィンを、妹はホットケーキを食べた。子供心にロッテリアの方がおいしいと思った。
そう、我々ははりきりすぎて、早く着き過ぎて朝マックを注文せざるおえなかったのである。
当時の俺たちは朝マックなるシステムを知る由もなく、狐につままれたように帰路についた。

それからしばらく俺達家族はロッテリア派に戻り、家族でマクドナルドには二度と行かなかった。


|

« 俺と最近の本 2005-5-25 | Main | 俺とフォスタープラン »

★ 6:切ない系エッセイ 本当に切ない」カテゴリの記事

Comments

へぇ、下松にマクドナルドが。。。
俺が下松に住んでたのは幼稚園までですからねぇ。
そのマクドナルドは知らないですね。
ちなみに俺はチキンナゲットが好きでした。
そうそう、マクドナルドって普通は『マック』って略すと思うけど、
大阪では『マクド』って言うんですよねー。
あれ最初なじめなかった。。

Posted by: ↑すっち↓ | 2005.06.11 at 05:16 PM

↑すっち↓さんこんばんわ。

さっき実家に電話してみると、マクドナルドの場所は新南陽沿いの徳山だとオヤジが言ってました。間違っているので直してもいいのですが、せっかくなのでこのままにしておきます。

大阪の大学に入学したとき、やはりマクドになじめませんでしたね。それで口論になったことあります。大阪の人も朝マクドとかは言わないのになんでだろ。

先日、出張で京都に行きました。黒い生八橋が売っていて感動しました。またペットボトルで水しか入っていないのですが、振ると抹茶になるやつがあってこれも素敵でした。

関西はいいですね、やっぱり。

Posted by: 俺ブン | 2005.06.13 at 12:44 AM

お久しぶりです。こちらも大変忙しく、毎日blogを更新するのが
やっとです(更新するのだけは寝る時間を割いてでも毎日続けるつもり)
マック・・・子供ながらに衝撃でしたよ、私も。初めて食べた時のことは
覚えていませんが、たぶん気に入ったと思われます。何せ小学生の
時に母親に誕生日プレゼント何がいいか聞かれた時に
「ビックマック2つ!」って言った記憶が・・・(そんなに食えない
ちゅうねん)単にこの頃から食い意地がはっていただけなのかも
しれませんがσ(^_^;)ちなみに母親は呆れていました。2個は
食べれないので1個だけは買ってもらいました。

Posted by: なお | 2005.06.18 at 08:35 AM

なおさんこんばんわ。

俺ブンです。
すっごい更新してますね~
すごい。

小学生でビックマックってすごいですね。
私は運動部に入っていた中学の頃食べていましたが、、、

初めて食べた時のショックは覚えています。
量がすごいですよね。

マックグランは量は多いですが、あんまり好きではありません。

Posted by: 俺ブン | 2005.06.20 at 01:42 AM

ヘンなとこが完璧主義なんで毎日blog書かないと
気持ち悪いです。忙しいと言いながら続けているって
ことはヒマなのかもしれません(;一_一)
無趣味な私にとって今はblogが趣味なのかも。
毎日遊びに来てくれる方もいるのでやめられそうに
ありません。べつにやめたいわけじゃないですけどね。
今日は職場でムカつくことがあったのでマックを
買ってしまいました(*^m^*)マックチキンとチーズバーガー、
シェイクの杏仁娘で300円なり。マックグランは食べたこと
ないです。それを食べるならモスバーガーの方いいわ~
今、モスのナンタコス狙っています。

Posted by: なお | 2005.06.30 at 09:02 PM

なおさんこんばんわ。

blogちょっと読みました。
「何事もすべて自分に帰ってくる」というのはごもっともだと思います。

昔、アフリカの呪術を勉強したときにあったのですが、呪術師は呪いが必ず帰ってくるのを知っているので自分の変わり身の何かを常に用意しているそうです。「人を呪わば穴ひとつ」ですね。

ちなみに呪いの反対の言葉はなんでしょうか、それは祝いだそうです。人を沢山祝いたいものです。

そんなことはさておき、ナンタコス私も狙っているんですよ。
あれは旨そうですよね。モスはモスチキンが大好きでいつも食べております。

Posted by: 俺ブン | 2005.07.03 at 03:55 AM

If you are going for best contents like I do, simply pay a quick visit this web site all the time as it presents quality contents, thanks

Posted by: Las Vegas Whirlpool Parts | 2014.08.27 at 09:42 PM

It's hard to find experienced people for this topic, but you sound like you know what you're talking about! Thanks

Posted by: does the tube viperx work all the time | 2014.08.31 at 06:23 PM

I enjoy what you guys are usually up too. This kind of clever work and reporting! Keep up the wonderful works guys I've added you guys to my blogroll.

Posted by: car shipping quote | 2014.09.08 at 09:15 PM

Nice post. I learn something totally new and challenging on sites I stumbleupon every day. It's always helpful to read through content from other authors and practice a little something from other web sites.

Posted by: medical injury lawyers | 2014.09.11 at 01:20 PM

Have you ever considered writing an ebook or guest authoring on other sites? I have a blog based upon on the same ideas you discuss and would love to have you share some stories/information. I know my readers would enjoy your work. If you're even remotely interested, feel free to shoot me an e-mail.

Posted by: aircraft jet charter | 2014.09.23 at 08:45 AM

I am really happy to glance at this website posts which contains plenty of valuable information, thanks for providing such data.

Posted by: automatic buy | 2014.09.23 at 04:55 PM

Hey there this is kind of of off topic but I was wanting to know if blogs use WYSIWYG editors or if you have to manually code with HTML. I'm starting a blog soon but have no coding know-how so I wanted to get guidance from someone with experience. Any help would be enormously appreciated!

Posted by: Socialite Pro | 2014.09.24 at 10:20 PM

Hi, I log on to your new stuff regularly. Your story-telling style is awesome, keep up the good work!

Posted by: search engine friendly | 2014.09.25 at 09:26 PM

Heya i am for the first time here. I found this board and I find It really helpful & it helped me out much. I'm hoping to offer one thing back and help others such as you aided me.

Posted by: medical compensation claims | 2014.09.27 at 05:20 PM

Fantastic items from you, man. I have bear in mind your stuff prior to and you're simply extremely magnificent. I really like what you have bought right here, certainly like what you are saying and the way in which by which you say it. You are making it enjoyable and you continue to take care of to stay it smart. I cant wait to read far more from you. This is actually a terrific web site.

Posted by: price for a private jet | 2014.10.15 at 07:16 PM

Thanks for every other informative web site. The place else could I get that type of info written in such an ideal way? I have a venture that I am just now running on, and I've been on the look out for such information.

Posted by: japanese car exporters | 2014.10.19 at 06:25 PM

Hello there! Do you know if they make any plugins to safeguard against hackers? I'm kinda paranoid about losing everything I've worked hard on. Any recommendations?

Posted by: need seo london | 2014.10.22 at 01:58 PM

Post a comment



(Not displayed with comment.)




TrackBack

TrackBack URL for this entry:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/14890/4448730

Listed below are links to weblogs that reference 俺とマクドナルド :

« 俺と最近の本 2005-5-25 | Main | 俺とフォスタープラン »