« 俺と新幹線のトイレ | Main | 俺と最近のこと »

俺と文鳥 2005-9-14

2005-9-14

写真だと分かりにくいが、、、

文鳥の羽が、抜けまくって、随分とみすぼらしい姿になっている。

顔の周りの毛が抜けて、代わりに刺みたいな羽が生え始めた。

尻尾の羽が抜けたせいか、飛ぶのが随分下手になった。

換羽期というやつだと思うが、ちと心配。

多分、毛が抜けて、文鳥は恥ずかしいと思う。

俺は文鳥を捕まえやすくなったので、助かる。

文鳥の羽が生え変わる季節になったなあ、、、もう。

|

« 俺と新幹線のトイレ | Main | 俺と最近のこと »

★ 2:小鳥、文鳥、鳥好き必見!!」カテゴリの記事

Comments

俺ブンさんこんにちは。
我が家の文鳥さんたちも、3日ほど前からちらほらと抜け羽毛してきました。
日中はまだまだ30℃を越える暑い日が続いているのに、文鳥は敏感に季節を察知して、準備を始めたのかと思うと、こんな小さな体のくせに、凄いなあって思います。

Posted by: ナツ | 2005.09.15 at 12:33 PM

なつさん

こんばんわ。
俺ブンです。

羽が抜けるのは、冬に備えるということなんですよね、きっと。

はやくキレイな羽に戻るといいのですが。

まだ結構暑いじゃないですか、そこでよく察知して抜け替わるなあと、私も関心します。

しかももともと南国の鳥なのに。

おもしろいですね。

Posted by: 俺ブン | 2005.09.18 at 01:43 AM

羽が抜けていても、可愛いですね。私の鳥は、もうだいぶ羽が生えてきました。
換羽の間はすぐに怒って噛んできたので、私も鳥もつらかったです。
でも、換羽って大事なものなんですょね。

Posted by: ショコラ | 2005.09.21 at 11:00 PM

ショコラさんこんばんわ。

俺ブンです。

やっとうちの子は換羽期がやっと終わったみたいです。

ずたぼろだったのに羽が生えてきていました。
もう秋ですね~

Posted by: 俺ブン | 2005.09.26 at 02:03 AM

うちのモカは私が踏んでしまって全部尻尾の羽が全部抜けてキョロちゃんみたいになってしまったけれど、飛ぶのにぜんぜん問題なしのようでした。でもやっぱり関係あるのね。

Posted by: moka-mori | 2005.10.07 at 12:09 PM

俺ブンです。

moka-moriさんこんばんわ。
よかったですね~。
踏んづけたのが尻尾で。

気をつけないと、、、、、恐ろしい。

飛ぶのに支障がない?ということはないはずです。俺が文鳥だったら、moka-moriさんに心配かけないように無理してでも普通に飛びます。

だって羽が必要だから、ついている訳で、必要じゃなかったらないはずです。

あるいは他の文鳥からすごくバカにされているかもしれません。そこは文鳥しか分からないのです。

昔、尻尾が切れたトカゲはバカにされ、しかももてないと村上春樹が書いていました。

モカの気持ちを思うと、涙を禁じえないですがここは飼い主として温かく見守ってあげて下さい。

ともあれ無事でよかったです。

Posted by: 俺ブン | 2005.10.11 at 12:17 AM

What a material of un-ambiguity and preserveness of precious experience about unpredicted emotions.

Posted by: Las Vegas Kitchen Appliance Service | 2014.08.28 at 10:00 AM

I visited several web ppages but the audio quality for audio songs current at this weeb page iss truly fabulous.

Posted by: Las Vegas Washer Service | 2014.08.30 at 02:05 PM

What's up all, here every one is sharing these know-how, so it's fastidious to read this website, and I used to pay a visit this web site everyday.

Posted by: site caters | 2014.08.31 at 05:25 AM

I do consider all the ideas you have introduced to your post. They're really convincing and can definitely work. Still, the posts are too brief for novices. May you please prolong them a little from next time? Thanks for the post.

Posted by: container shipping uk | 2014.08.31 at 06:32 PM

Thank you for the auspicious writeup. It in fact was a amusement account it. Look advanced to more added agreeable from you! By the way, how could we communicate?

Posted by: local seo consultant | 2014.09.01 at 11:51 PM

It's not my first time to pay a quick visit this website, i am browsing this site dailly and take pleasant facts from here every day.

Posted by: how does tube viperx work | 2014.09.02 at 05:04 AM

I seldom leave comments, but i did some searching and wound up here 俺と文鳥 2005-9-14: 俺と文鳥と東京と. And I actually do have 2 questions for you if you usually do not mind. Could it be only me or does it look as if like a few of these responses appear like written by brain dead people? :-P And, if you are posting at additional sites, I would like to follow everything fresh you have to post. Could you list of all of your community sites like your twitter feed, Facebook page or linkedin profile?

Posted by: charter jet private | 2014.09.23 at 03:33 AM

Nice post. I learn something totally new and challenging on websites I stumbleupon on a daily basis. It will always be helpful to read through articles from other writers and practice a little something from other sites.

Posted by: clinical negligence solicitor london | 2014.09.23 at 06:20 AM

Greetings! Very helpful advice within this post! It's the little changes that make the greatest changes. Thanks a lot for sharing!

Posted by: advantages of social media | 2014.09.23 at 06:33 PM

You are so cool! I do not suppose I've read anything like this before. So great to discover another person with a few unique thoughts on this topic. Seriously.. thanks for starting this up. This site is something that is needed on the web, someone with a bit of originality!

Posted by: claim for negligence | 2014.09.29 at 05:17 AM

Thank you for every other informative site. Where else may just I get that type of info written in such a perfect way? I've a mission that I'm simply now working on, and I've been on the glance out for such info.

Posted by: roro car shipping | 2014.10.17 at 11:43 AM

Post a comment



(Not displayed with comment.)




TrackBack

TrackBack URL for this entry:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/14890/5947629

Listed below are links to weblogs that reference 俺と文鳥 2005-9-14:

« 俺と新幹線のトイレ | Main | 俺と最近のこと »