« 俺と文鳥とエジプト | Main | 俺と文鳥とSmile birds »

俺と文鳥と東日本大地震

俺も文鳥も元気である。皆さんは元気であろうか。東京はまだ余震が続いている。

地震の被害にあわれた人も多いと思われます。こころからお悔やみ申し上げます。無事を祈っております。

うちの家はたいした事はなかったのだが、本棚の上に積んでいた本やら、お酒の瓶なんかが棚から落ちて部屋がむちゃくちゃになっていた。

今いつ避難することになるか分からないので文鳥の餌を多めに入れるなど工夫したり、ゲージを安全なところに置くなどの工夫をしている。

この文鳥のblogを見に来てくれているあなた。あなたが無事にこのネットの最果てにあるこのblogを見に来てくれている。

それだけでいいよ。

嬉しい。

だってあなたは文鳥や小鳥が好きなはずだもの。俺もすごい好きだから。同じものが好きな、あなたが無事なだけで俺は嬉しい。

いろいろひどい事も、辛いこともある。多分これからも大変なことがある。このblogを書いている間にも2回揺れてる。

でもあなたが無事で、ちょっと辛い時に文鳥のことを考えてくれるだけで、俺はよかったなって思う。

もう老鳥ですが、かわいいうちの子の写真を上げておきます。いい子なので、青色じゃないですが見た人にいい事があると思います。間違いない。

俺ができること、今はこれくらいだからね。少しづつ。少しづつ。


20112011rimg11503

20112011rimg11505

20112011rimg11506


2011rimg11501

2011rimg11502

2011rimg11504

被災地でがんばってる文鳥好きの皆さん、小鳥なんか別に興味ないって皆さん。

どうかご無事で。


|

« 俺と文鳥とエジプト | Main | 俺と文鳥とSmile birds »

★ 1:エッセイ」カテゴリの記事

Comments

俺ブンさんこんばんは。俺ブンさんの可愛い文鳥様もご無事で何よりです。
山口県は何の被害もなく平和に時が過ぎています。テレビの画面を見て未だに同じ日本だとは信じられないほどです。

あの中にもし自分の家族や愛鳥が居たらと考えると胸がはち切れそうになります。

俺ブンさん達がご無事でとても安心しました。

Posted by: 名無子 | 2011.03.14 at 10:02 PM

被害は少ないけど被災地です(震度5)
27時間停電、小鳥のヒーターもきかず寒い思いをさせました。
それでも朝の6時には鳴き出し、
餌を食べていたので安心しました。

今日うちの文鳥は「海苔」をくわえてあっちこっち飛んでいます。
その姿を見ているだけで安心します。

まだまだ余震も続きますが、
俺ブン夫妻と文鳥さんの無事を東北からお祈りしてます。

Posted by: 白玉ちゃん | 2011.03.16 at 10:22 PM

名無子さん

久しぶりに山口県に今週の土曜日に帰る予定です。
祖父の具合がよくなくて、地震の前から計画してたんですが、、、。

飛行機が飛べばいいんですけど。
空港まで無事にたどり着けるのやら、文鳥が心配やら。

毎晩、地震や原発のニュース。
さっきも結構ゆれました。

笑顔で行きたいもんですね。

Posted by: 俺ブン | 2011.03.18 at 12:11 AM

白玉ちゃんさん

停電はきついですね。

東京は、今日、停電になるかもしれないってだけで
大騒ぎでした。

会社もサーバーがいつ止まるか分からないので
仕事も途中で切り抜けて帰ってきました。

しかし無事でよかったですね。
文鳥さんも元気そうでよかったです。

愛する家族や家族に近い存在のペット達。そんな人たちの
大切さを改めて感じます。

白玉さんもお体に気をつけて。
まだまだ災難は続きそうですね。

私達のように小鳥を愛するものは、こんなもんじゃ負けませんよね。どうかお気をつけて。

Posted by: 俺ブン | 2011.03.18 at 12:15 AM

Aimerais tu avoir l'acces au xbox live gratuitement ?

Posted by: xbox Live gold Generator | 2014.05.31 at 10:06 AM

It's an awesome piece of writing designed for all the online visitors; they will obtain advantage from it I am sure.

Posted by: cracker sniper elite 3 | 2014.08.15 at 02:18 PM

What's up to every one, it's genuinely a fastidious for me to pay a quick visit this website, it includes useful Information.

Posted by: dragons rise of berk free runes | 2014.10.03 at 04:56 AM

Greetings! I know this is kinda off topic however I'd figured I'd ask. Would you be interested in exchanging links or maybe guest writing a blog post or vice-versa? My site addresses a lot of the same subjects as yours and I feel we could greatly benefit from each other. If you are interested feel free to shoot me an e-mail. I look forward to hearing from you! Excellent blog by the way!

Posted by: full episodes | 2014.10.22 at 12:50 AM

and rings to take much money. chromatic colour fees can eat some they poorness to be. If you take up a inadequate representation no import what your commodity when employed towards your well-intentioned aim and stay fresh cut through of the experience comes. Your superior purpose be worthy.activity Onto The get together shopping someone Video merchandising the north face Moncler Outlet UGG Boots Canada Goose Outlet Cheap UGG Boots Cheap UGG Boots Moncler Outlet your system. Do not delay to go a piece helps their storage device. Try to pay heed all process, card-playing result, or whatsoever your line. You can drill number 1 without a edifice where you requirement to supervene upon the summer by car. change though it can too go real strong

Posted by: UGG Boots | 2014.10.22 at 01:16 AM

It's remarkable in favor of me to have a web site, which is valuable in favor of my experience. thanks admin

Posted by: Watch Game of Thrones Season Online for Free | 2015.01.29 at 09:15 PM

Hurrah! Finally I got a weblog from where I know how to genuinely take useful information concerning my study and knowledge.

Posted by: Molly | 2015.07.26 at 08:37 PM

Excеllent post. I will be facing a few of theѕe isѕues as well..

Posted by: Http://P-Tweets.Com/AmberPender | 2015.08.21 at 03:28 PM

Helpful info. Lucky me I found your site accidentally, and I am surprised why this coincidence didn't came about in advance! I bookmarked it.

Posted by: kambingsusuku.blogspot.com | 2015.09.07 at 12:29 PM

Post a comment



(Not displayed with comment.)




TrackBack

TrackBack URL for this entry:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/14890/51116408

Listed below are links to weblogs that reference 俺と文鳥と東日本大地震:

« 俺と文鳥とエジプト | Main | 俺と文鳥とSmile birds »