« 俺と文鳥と戻ってくるもの | Main | 俺と文鳥と2011 »

俺と文鳥と豆腐

俺と文鳥は今日も元気である。

やっと寒くなってきて。ほっとしました。異常気象はやはり怖い。
皆さんも風に気を付けて。

俺は喉が痛くて、咳がでると思って病院行ったら咳喘息でした。怖いね。

今日は豆腐の話

もうずいぶん前の事になるるのだが、祖母と祖父が豆腐屋をしていた。

田舎の街の小さな豆腐屋さんで、おいしいと評判だった。

俺は、夏休みや冬休みに田舎に帰るたびに手伝うのを楽しみにしていた。

豆腐をつくる工場

柔らかい豆腐を青い透明のプラスチックの容器に何十個、何百個と丁寧に入れる。意外と楽しい仕事だった。

豆腐、豆腐。こんな素敵な食べ物があるだろうか。

まず、白くてきれいである。そして立方体。ある意味未来的な形をしている。
ふくろ豆腐(東京だとあんま見ねーな)は円筒型。こういう食べ物はほかにない。そしてなによりおいしくてヘルシーである。

俺は豆腐に敬意を払うため、豆腐に薬味や醤油をかけて食べない事も多い。そうすると、よりストイックに豆腐の豆の味を楽しめるのである。

豆腐屋さんしかたべれない豆腐がある。できたばっかりで水につけてない、まだ温かい豆腐。ばあちゃんはこれが好きだった。ケーキみたいにふわふわしていた。

あー書いてたら、うまい豆腐が食いたくなってきたな。嫁さんがそんなに豆腐すきじゃないから、あんまり夕飯にだしてない。なんとか、豆腐を復権せねば。俺は豆腐屋の孫なのであるから。

今日はおしまい。


|

« 俺と文鳥と戻ってくるもの | Main | 俺と文鳥と2011 »

★ 1:エッセイ」カテゴリの記事

Comments

Hello, its fastidious article concerning media print, we all understand media is a impressive source of data.

Posted by: MA Plans | 2014.08.08 at 03:33 PM

Pretty section of content. I just stumbled upon your site and in accession capital to assert that I get in fact enjoyed account your blog posts. Anyway I'll be subscribing to your augment and even I achievement you access consistently rapidly.

Posted by: Star | 2014.08.17 at 09:55 PM

hello there and thank you for your info - I have certainly picked up something new from right here. I did however expertise a few technical issues using this site, since I experienced to reload the web site lots of times previous to I could get it to load properly. I had been wondering if your hosting is OK? Not that I'm complaining, but sluggish loading instances times will very frequently affect your placement in google and could damage your high-quality score if advertising and marketing with Adwords. Anyway I'm adding this RSS to my email and can look out for a lot more of your respective interesting content. Ensure that you update this again soon.

Posted by: MA Plans | 2014.08.23 at 04:24 PM

Thank you a lot for sharing this with all folks you actually understand what you are talking about! Bookmarked. Kindly additionally consult with my site =). We will have a link change agreement among us

Posted by: Colette | 2014.08.25 at 09:28 AM

I really like what you guys are up too. This kind of clever work and reporting! Keep up the good works guys I've added you guys to our blogroll.

Posted by: Medicare Advantage | 2014.09.08 at 09:08 PM

I know this if off topic but I'm looking into starting my own weblog and was curious what all is required to get set up? I'm assuming having a blog like yours would cost a pretty penny? I'm not very internet savvy so I'm not 100% positive. Any suggestions or advice would be greatly appreciated. Kudos

Posted by: Bruststraffung | 2014.10.11 at 03:43 PM

Post a comment



(Not displayed with comment.)




TrackBack

TrackBack URL for this entry:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/14890/53352271

Listed below are links to weblogs that reference 俺と文鳥と豆腐:

« 俺と文鳥と戻ってくるもの | Main | 俺と文鳥と2011 »